Google Etiket Yöneticisi simgesi Google Etiket Yöneticisi POLONYA KEKİ Cananla Denenmiş tarifler

Pages

24 Kasım 2012 Cumartesi

POLONYA KEKİ

Adının kek olduğuna bakmayın pasta lezzetinde harika bir tadı var:))
Malzemeler:
3 tane yumurta
3 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek kaşığı margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
3 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek reçel veya marmelat
Yapılışı:Yumurta akları ve sarıları ayrılır.Bir kabın içine yumurta sarıları alınıp pudra şekeri ile çırpılır.İçine margarin,sıvı yağ konulup yine çırpılır.Un kabartma tozu ve vanilya eklenip elle yoğurulur.Hamur 3 eşit parçaya bölünüp bir parçasına kakao eklenip yoğurulur.Bir beyaz bir kakaolu hamur dondurucuya konulup 20 dk kadar bekletilir.Kalan parça yağlanmış kelepçeli kalıbın tabanına yayılır.Üzerine marmelat sürülür.Dondurucuda beklemiş olan kakaolu hamur rendenin iri kısmı ile marmelatın üzerine rendelenir.Yumurta aklarını bir çimdik tuzla köpürene kadar mikserle çırpılır.Toz şeker ilave edilir tekrar çırpılır.En son nişasta eklenip 1-2 dk daha çırpılır.Kakaolu hamurun üzerine dökülür.Ayırmış olduğumuz sade hamur köpüklü karışımın üzerine rendelenir.Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 30 dk pişirilir.Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.
Afiyet Olsun..

13 yorum:

Igne oyam dedi ki...

ellerine sağlık canım cok güzel görünüyor vede oğlum cok beğendi denememi istiyor inş yapacağım banada beklerim sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

merhaba..iadeyi ziyarete geldim..ne hoş bir görüntüsü var kekin ellerinize kollarınıza sağlık ..Sevgiler..

eda dedi ki...

bu ne guzel bir kek :)

saniyesultan dedi ki...

değişik bir tarif denemek lazım..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ooo çok güzelmiş, ben de denemek istiyorum, ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

merhaba
kekin görüntüsü çok güzel eminim tadıda öyledir.Beğendiğim ve denemek istediğim tariflerin arasına girdi bile.Sevgiler:))

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Merhaba
Tadını gerçekten merak ettim.Denemeliyim.Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

canan hanım keki denedim tadı ve görüntüsü nefis.fakat yoğurma işleminde un ufak oldu ben de 1.5 çaybardağı ılık süt ekleyerek özendim. merak ettim tarif de bir eksiklik mi var yoksa ben mi beceremedim:)))

Canan Demirbağ dedi ki...

tarifte bir eksiklik yok sizin kullandığınız bardak,kaşık farklı olduğu için olmuştur.Unu azar azar ilave ederek yoğurun bir dahaki sefere.Eminim sizinki benimkinden bile daha güzel olacaktır..

merve dedi ki...

kalıbınızın çapı neydi? malzemeler oldukça fazla geldi geniş bir kalıp olmalı diye düşündüm bendeki kelepçeli kalıp 28cmlik cheseecake yaptıgımız kalıptan .

Tesekkürler..

Canan Demirbağ dedi ki...

26 cm'lik kalıp

Adsız dedi ki...

bu keki az önce yemiş biri olarak söylüyorum tad harika.
şunları da söyleyeyim bence 26 cmlik değil de 22-24 cm bu kek için ideal. belki de yumurta ve kaşık ölçüsüne göre değişiyordur. çünkü ben tam olarak 3 bardağı da koyamadım o yüzden herkes kloyduğu un ölçüsüne göre kalıbı da ayarlamalı diye düşünüyorum.
ama tat harika, tarif için çok saolun. ailece çok beğenerek yedik ve misafirimize ikram ettik ^.^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails